Därför röstar jag: vill göra skillnad

 

En dröm om att göra skillnad i världen finns inom mig, men vägen dit är lång och jag kommer aldrig att nå målet om jag inte börjar med att göra små steg. Även fast just du kanske känner att en röst mer eller mindre inte gör någon skillnad så har du nog fel. En röst gör skillnad, hade en röst inte gjort någon skillnad så hade inte 1 000 000 röster gjort det heller eftersom det krävs en miljon "en-röster" för att nå 1 000 000.

 

Ett rättvist samhälle, som vågen på bilden symboliserar, är ett samhälle där det finns balans mellan lag, staten och befolkningen. Denna balans kan endast uppnås om alla röstar, annars hamnar vågen i obalans och vissa människor får inte deras röster hörda. Fråga dig då varför du inte röstar, vill du inte göra skillnad? Vill du att andra människor ska bestämma åt dig vad som är rätt och fel? Att andra ska bestämma åt dig vad som ska göras i samhället? Att bestämma själv är det enda sättet att göra skillnad på, nu har vi chansen i år att göra skillnad - nästa chans kommer inte förrän om fyra år. 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: