Tre boktips: Som sammet för intrycksbearbetaren





Jag tänker mig att jag sitter i denna paneldivan klädd med röd plysch och läser
böcker en hel dag och äter praliner i den absoluta närvaron av det historiska i
möbeln, ursprunget, tiden som lever i möbeln.



Och vad läser jag?

Jag ska ge er 3 tips!



Bob Hansson - Det sista vi har är våra kroppar



Ett poetiskt varmvattenbad av ord och känslor.

Om den svenska fredsaktivisten Maria och soldaten Isras motstridiga kärlek.



Mariette Glodeck - En station från paradiset



Oknytt lever i ett fyrklöverförhållande.

Reser till Holland.

Skriver på ett kontrakt.

Träffar sin själsfrände.

Och ser snön falla på glastaket till orangeriet på vinden.



Lars Kepler - Alla böcker



Om man vill läsa så att man skakar av adrenalinpåslag i ren rädsla.

Om man vill läsa och sträckläsasträckläsasträckläsa.

Läsa något som är ett språkligt flödande brus av kvickheter och snygghet.

Om man bara vill koppla av och spänna på.

Samtidigt.



 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: