Tre boktips: Tjejigt


Jag är inte tjejen som väljer att läsa böcker istället för att skrolla igenom facebook eller twitter, jag blir lätt rastlös och har svårt att koncentrera mig när jag läser en bok. Men det finns faktiskt ett gäng som har lyckats fånga mitt intresse och de tänkte jag tipsa om!

En utav den är Isabella Löwengrip även kallas Blondinbellas kända bok ”Egoboost”. Det är faktiskt en så otroligt fångande och intressant bok, jag tycker också vuxna borde läsa den då man verkligen förstår det hur vissa tonåringar har det. Hon ger tips på hur man ska få bättre självkänsla, hur man ska komma över killen, hur man ska vinna över mobbarna och hur man ska vinna över sina hjärnspöken. Jag tror alla känner igen sig i någon del utav det hon skriver, för hon tar med all från komplex över finnar till riktigt hemska händelser i hennes liv. Det är en fångande och gripande bok, som alla borde läsa för att förstå lite mer.

Elsas värld som är skriven utav Sofie Fahrman , det är en typiskt tjej bok som handlar om en landstjej som flyttar in i huvudstaden och vill bli något stort. Den rekommenderar jag till unga tjejer som vill ha något kul att läsa och kanske känna igen sig lite i. Den är väldigt tjejig!

Sista boktipset är Twilight böckerna som är skrivna utav Stephanie Meyer. Dessa böcker är ju så himla bra, fångande, gripande, spännande, känslofyllda och sådär bra att man kan läsa dem om och om igen. Det är sådan vacker kärlekshistoria som har så många fler faktorer som gör den hel, man sitter hela tiden på helspänn även om det kan vara lite löjligt ibland. En riktigt fantasi bok om en helt vanligt tjej som bli kär i en vampyr – hur det än låter så ÄR den bra!

Ja, som sagt så gillar jag lite mera tjejiga böcker. Precis som denna leksakshäst, den är en såndär typisk som jag lekte med som liten flicka. Just därför kände jag att den passade in rätt bra, sådär tjejig. Den gavs in utav Roger Alderstrand från Ytterhogal. Så, det var mina boktips!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: