Fars dag: strumpor eller kalsonger

 

Fars dag är ingen vanlig dag, det är en dag då alla pappor firas för att de finns.

Det är en bra dag enligt mig och det tycker jag för att det är roligt att båda föräldrarna har dagar som de uppmärksammas lite extra på.

Farsdagspresenten är given och det är oftast strumpor eller kalsonger som ges, ibland en rakhyvel.

 

Då det är fars dag så kunde jag inte låta bli att tänka på båtar, min pappa hade båt och det har funnits flera fina båtar i släkten, den här båten passade briljant in på det.

Det är en gammal campingbåt i mahogny och furuträ, fem meter lång och tillverkad 1937 av NK-arbetare i Nyköping.  Båten användes inom givarens familj och kördes i Loftahammar, Västervik.

 

Till alla pappor, Grattis på fars dag!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: