Mina laster : te, te och mera te

 

När jag ska fylla i enkäter för hälsoundersökningar sneglar jag genast på pappret för att se om det finns en ruta som handlar om ”Te beroende”, lyckligtvis har jag inte stött på den än. 

 

Min dag börjar med att alarmet på mobilen ringer, jag släpar mig upp ur sängen och sätter på vattenkokaren. Till frukosten dricker jag en stor kopp te (8 dl), sen cyklar jag till skolan. Efter en lång skoldag behöver jag självklart mellis med en stor kopp te till. När mellanmålet är slut behöver jag givetvis mer te för att kunna dricka te medan jag pluggar. Sen har jag ett möte eller tränar och efter det är det slötid framför en serie med en stor kopp te i handen. En vanlig dag dricker jag alltså minst 3,2 liter te och då ska vi inte ens prata om helgen.

 

Koppen på bilden är gjord av Arabia i Finland. Den tillhör samlingen Eskilstunahemmet och har använts av Ingrid Alderstrand, kanske en lika stor teälskare som jag. Den skänktes sedan till museet 1983 av Roger Alderstrand.

 

Det är ju inte den tyngsta lasten så för tillfället omfamnar jag mitt beroende.

 

 

Ps. För er som undrar så dricker jag självklart te just nu medan jag bloggar.

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: