Ljus i mörker: studenten hägrar

 

 

Okej, hösten är kanske inte den roligaste årstiden. Regn, rusk, mörker, kyla och upptrappning till en lång lång vinter. Visste den har sina bra sidor också, svamp, vackra färger och höstmode men det räcker inte alltid att träden har fina blad när man kämpar sig till skolan i mörker och regn. I sådan stunder behöver man ett mål att se fram emot, en ljusglimt i mörkret. Det kan vara en bra film, en kopp varmchoklad, helgen eller i mitt fall studenten.

 

Jag går mitt sista år på gymnasiet och nu när studentmössan är beställd och studentfesterna har rullat igång är det svårt att inte längta. Jag valde precis som Gertrud Margareta Bergman Uppsalamodellen som är gul och blå innuti och lite pösigare än Lundmodellen. Min är dock något nyare. Gertruds studentmössa tillverkades nämligen 1929. Så den har hunnit bli lite solkig och fläckig under årens lopp.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: