Det va tusan det här! Fortfarande inte helt säker...

 

Jag öppnar den ihopvikta blanketten för att se vad jag har hittat. Det är ett ställ av rostfritt stål med fem urtag tillverkat 1952. De saker jag fått till att vara slevar var egentligen olika skålar. De är gängade med ställningen med hjälp av muttrar som går att föra upp och ner. Den används för att röra om i streptomysin, vilket jag har googlat och är fortfarande inte säker på vad streptomysin är.

 

Den här har också en klassifikation “kemisk industri” så jag hade i alla fall rätt om att den hade något med kemi att göra.

 

En sak till jag hade rätt om var att den var inte helt meningslös. Den är tillverkad för något, den har en mening och en betydelse, precis som allt annat. Precis som du och jag och alla andra. Det låter lite djupt, inte fullt min mening, men ett bra avslut på inlägget.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: