Vad tusan är det här!?: Inte ett hypermodernt soffbord i alla fall

 

Okej. Jag har inte den blekaste aning om vad det här är för någonting men var inte rädda, det är faktiskt meningen att jag inte ska veta det. I det här inlägget ska jag nämligen skriva om vad jag tror att det här kan vara och sedan följa upp med ett till inlägg efter att jag har tagit reda på det. En riktigt rolig idé om ni frågar mig. Nu var det tyvärr så att jag hittade tre saker som jag nog egentligen hade kunnat hitta på roligare teorier om men efter att jag hade inspekterat dessa föremål lite noggrannare så visade det sig att det stod på dem vad de var. Det var en popcornmaskin, en stickmaskin och en mynträknare. Till slut blev det därför alltså den här saken, vad det nu kan vara.


Min inte speciellt intressanta teori är att det här var något sorts hjälpmedel för antingen skräddare/sömmerskor, vävare/väverskor eller skomakare. Varför? Tja, den stod liksom bland en massa andra sy- och vävgrejor så jag tror knappast att den var något sorts hypermodernt soffbord, även om den ser ut lite som ett. Jag har dock inga supersmarta idéer om vad den skulle ha kunnat användas som, men jag kan ju alltid försöka mig på en gissning. Kanske som en onödigt stor, extra avancerad nåldyna? Grejen i mitten kanske var någon sorts trådrulle? Eller var den något man satte skor på? Hur? Var? Varför? Ingen aning… Vad vet jag? Fortsättning följer…

 
Svaret kommer nästa vecka!

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: