Vad tusan är det här? slevar med hål i

 

Det finns många till synes helt onödiga saker. Jag fick två långa skedar i julklapp av föräldrarna. Bägge hade hål i sig som gjorde en smiley (som går att köpa på TGR/Tiger). Min lillebror utbrast då i skratt och sa “Det är ju helt meningslöst!”. Till synes är de helt onödiga, men tro mig, det är väldigt bra när man ska dricka kaffe hur ett stort glas.

 

I magasinet hittade jag ett antal metall-“slevar”, som jag tänker se dem som, i ett ställ också gjort av metall. Grejen var bara att botten av dessa “slevar” hade hål. Inte ett stort utan flera små som var kanske två eller tre mm i diameter. Min första tanke var precis som min brors “Det är ju helt meningslöst!”. Man blir ju nyfiken.

 

De här “slevarna” med ställ stod runt omkring ett antal saker som såg ut att ha att göra med kemi att göra, så jag skulle anta att de också har något med kemi att göra. Däremot har jag verkligen ingen aning om vad de skulle kunna användas till. Men helt meningslösa kan de ju inte bara om de står i magasinet. Vi får väll helt enkelt låta nyfikenheten ta över och ta reda på vad jag har hittat.


Vad det EGENTLIGEN är får du svar på nästa vecka!

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: