Nyårslöftet: färgglad stapelringsfigur

 

Detta inträffar en gång varje år, släkt eller vänner samlas för vissa, andra går bara ut. Miljontals raketer avfyras och lyser upp himlen. Det nya året invigs genom nyårsafton!

 

I samband med denna högtid så är det ganska vanligt att folk gör ett nyårslöfte som de ska försöka hålla under året. Även jag gjorde det. Ett av mina löften är att fortsätta träna på och göra mitt yttersta.

 

Jag skulle ju välja ut ett föremål till nyårstemat också, då den här leksaken är så färgglad så blev det den.

Det är en stapelringsfigur i enbart trä med 14 stycken ringar i färgerna gul, blå, grön och röd.

Den tillverkades omkring 1950 och lämnades in till muséet av Roger Alderstrand.

 

God fortsättning!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: