Regn: jultomtar och gnäll

 

Jag har ingen aning om vem Elsa Rosén var men förmodligen förknippade inte hon sin samling av julpynt med regn. Julpyntet som är tillverkat 1960 är inget speciellt i sig utan det är bara helt vanligt trevligt julpynt. Trevligt julpynt som jag i min negativa världsbild direkt förknippar med otrevligt regn. Låt mig bena ut det. Julpynt har man på julen och på julen har det under de senaste åren beklagligt nog regnat här i Nyköpingstrakterna. Jag är medveten om att det är värre i både England och USA med den saken (vi har ju i alla fall snö i Sverige ibland) men jag har aldrig varit mycket för ”tänk på alla andra som har det värre” moralen. Jag menar är det skit med något så bör man ju få utrycka sig om saken! Inte allra minst för att skaka av sig irritationen. Till exempel. Hur kul är det för pappa att plocka ut tomtedräkten bara för att en timme senare vara tvungen att stå och torka den med hårfön eftersom det ösregnade?


Nej! Tänker det fortsätta regna på julafton så får man åtminstone sätta regnkappa på jultomten!

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: