Sista veckorna i skolan: Vem bryr sig?

 

 

Varför valde jag den här gubben när jag skulle skriva om de sista veckorna (innan sommarlovet) i skolan? Jag minns ärligt talat inte. Jag kanske hade en jättebra och uttänkt anledning men nu är det bara blankt. Det kan ha hänt att jag bara valde den för att den såg kul ut. Vi lär aldrig få veta. Men vem bryr sig?


Oh, där har vi en koppling! Inte den jag hade tänkt mig från början (tror jag) men icke desto mindre en koppling. ”Vem bryr sig?” Så kan det ju faktiskt kännas under de sista, sega veckorna innan sommarlovet börjar. Betyg? Vad är det, liksom? Man har slitit hela året för att få den där bokstaven på ett papper men när de avgörande ögonblicken faktiskt kommer så är man för slutkörd för att bry sig. Okej, jag ska väl inte tala för alla här. Egentligen inte ens för mig själv faktiskt, för jag är inte riktigt sådan. Slutkörd kanske, men än så länge har jag i alla fall inte blivit smittad av ”vembryrsigsyndromet”. Men jag vet att många andra har blivit det. Vissa har i princip redan låtit sommarlovet börja.


För att gå tillbaka till dagens föremål (som egentligen inte alls har med temat att göra, men vem bryr sig?) så är det en docka med en kropp av 14st löstagbara ringar som man kan sätta på i vilken ordning man vill. Ringarna är visserligen olika stora så det kanske skulle se lite konstigt ut ifall man gjorde det, men det går i alla fall att göra om man skulle vilja. Sen har den ett ansikte (som dockar brukar ha) samt en vidbrättad hatt. Den är sammanlagt 235mm hög (men är det verkligen någon som… wait for it… bryr sig?) och skänktes till museet av ingen mindre än Roger Alderstrand himself. Han från Eskilstunahemmet som har ägt ca 70% av alla dse föremål jag har skrivit om hittills. Okej, det kanske var en liten överdrift. Men vem bryr sig?


P.S. Glöm inte bort att det är bra och viktigt att bry sig! Om ganska väldigt många saker faktiskt! Fast betyg och hur höga dockor är kan man välja om man ska bry sig om eller inte.

 

 

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: