Internetkändis: inte bara roligt

 

Jag kan ju börja med att säga att jag trodde att jag hade hittat en mycket konstig nyckel, men det visade sig vara ett lås i metall och ingen annan information, men det spelar ingen roll för princip blir nästan ändå detsamma.

 

För internetvärlden, och vägen till att bli internetkändis, känns som en nästa en bubbla man inte kan tränga sig igenom. Nu har jag inte försökt men vem har inte någon gång ändå viljat bli känd? Vi lär oss att det inte är speciellt glamoröst men sen så handlar allt om perspektiv.

 

Att bli känd på tex. Youtube tror jag känns jäkligt bra, fast allt har sina dåliga sidor. Jag är ett stort fan av Hannah Hart som leder Youtube serien ‘My Drunk Kitchen’. Den handlar helt om att hon ställer sig i sitt kök framför en kamera och blir full medan hon lagar mat. Det är extremt kul.

 

Nu kanske du tänker “det låter helt jättedåligt och som ett dåligt inflytande”. SLUTA! För hennes serie handlar om så mycket mer. Det handlar mycket om att acceptera och älska sig själv. Visst, man börjar kolla för att det är roligt när hon blir full och misslyckas helt att göra någon vettig och god mat. Men man stannar banne mig för att man lär sig något varje gång. Det finns alltid en slutsats av varje avsnitt.

 

Det samma gäller en annan Youtube kändis jag följer. Vår egna svenska Clara Henry. Som inte bara är en rolig typ utan också är väldigt duktig på att informera sina följare om allt från politik till bara något enkelt som mens. Ibland får man se en väldigt rolig men samtidigt seriös video om något aktuellt. Eller så får man hänga med när hon färgar håret.

 

Det här är varför jag själv skulle tycka det är coolt att få nyckeln till det här låset som sitter på den här bubblan för internetkändisar. Det handlar om så mycket mer än “jag vill vara känd”. Det handlar mest om “jag vill informera och lära ut”.

 

Det har aldrig varit mer uppenbart att jag kommer bli lärare tillslut.

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: