Internetkändis: Vi stryker ”kändis”…

 

 

Den här datorn är lika gammal som jag. Alltså 16 år. Om man jämför den här klumpedunsen med dagens Mac Book Pro så är det svårt att tro att det är samma märke men det är det faktiskt. Vad ni ser framför er är en gammal Apple dator. Eller gammal och gammal, tonårig Apple dator. Skärmen är 17 tum och står på tre fötter som får hela apparaten att likna en rymdfarkost. Själva skärmen är också typ sådär fem ljusår (ljusår är egentligen tid men det lät mycket så jag skrev det ändå) tjockare än dagens datorer.


Ni undrar kanske varför jag skriver massor om Apples dator-historia när temat var internetkändis. Det undrar jag också.


Jag undrar men när jag har undrat färdigt så antar jag att jag i min enkla hjärna helt enkelt kopplade dator till internet. Sen var det ju det där med del två av ordet; ”kändis”. Någon sådan känner jag inte till. Det är i min situation något av ett fenomen att inte känna till några sådana ovan nämnda varelser (internetkändisar alltså) men det är för tillfället hela sanningen. Detta trots att jag ägnar flera timmar om dagen åt att surfa på nätet. Jag kanske borde välja mig själv. Inte för att jag är känd på det viset att alla vet om min existens men jag är ju uppenbarligen vid närmare eftertanke känd för att surfa på internet…


Hur som helst. Den här Apple datorn borde man ha kunnat komma in på internet med, om jag inte misstar mig, detta även om det förmodligen gick så in i norden långsamt att vi i dagens samhälle skulle ha kastat ut den genom fönstret inom några minuter och det beror ju på att vi inte har tålamod med all den nya tekniken som finns runt om kring oss, allt måste gå så fruktansvärt fort och det är helt otroligt vad stressande det här är, jag menar forskare har...


Okej vi börjar om från början av förra stycket och tar bort lite, såhär:


Hur som helst. Den här Apple datorn borde man ha kunnat komma in på internet med och om vi stryker ”kändis” och nöjer oss med ”Moa” istället så är den här texten nästan logisk!

Internetkändis, tack så mycket.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: