Förtjusande elegant, inte sant?



När jag gick in i arkivet denna gång så hade jag bestämt mig för att jag skulle hitta något elegant. En sak som hade det där lilla extra och som för en liten stund trollar fram en väldigt speciell känsla inom dig. Det låter nästan som en kärleksaffär, men det vill jag inte påstå.


Denna förtjusande lilla linnekostym är inköpt på NK. Den är väldigt elegant och jag undrade genast vilket litet barn som en gång hade fått äran att bära den. Ja, det kan inte vart något annat än en ära att få bära en riktig kostym i så tidig ålder. Jag har en känsla av att kostymen har burits i samband med en bröllopstillställning.

Med hjälp av enormt stora high-tech databaser så kollad jag upp vem som ägt den bedårande kostymen. Ägaren hette Anders Lybeck. Han hade även lämnat in en berättelse ”Mitt liv” där han berättar om sin uppväxt i Stockholm under krigsåren och mycket annat.

Lybeck visade sig vara utbildad lärare och jobbat på två olika skolor i Nyköping. En av dem var Nyköpings Tessinskola där jag och alla andra på den här bloggen går i skolan. Ett mycket spännande sammanträffande om du frågar mig. Om du frågar mig igen så verkar Anders Lybeck som en redig karl, jag menar det är inte alla som får bära en linnekostym under sin barndom.


Viktor Einarsson


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: