Vad får dig att skratta?

Idag ska jag skriva om humor, men mitt inlägg kommer att handla om en lite vriden syn på humor. Eftersom jag pratat med två småkillar så är det lite svårt att få fram innebörden av ordet "humor", eftersom det är ord de inte riktigt förstod sig på. Så jag frågade istället vad de tyckte var roligt och vad som fick dem att skratta. Ungar är väldigt kortfattade, därför fick jag ta och lirka ur dem en massa svar.



Simon, 6 år:


Vad är det roligaste du vet?

- Leka.

Vad får dig att skratta då?

- När jag har jätteroligt.

När har du jätteroligt?

- När jag leker.

Vad leker du med då?

- Tv-spel och dataspel.

Vad är det för typ av spel du har då, är det Playstation eller?

- Wii!

Vad är ditt favoritspel?

- Ice Age!

Skrattar du av det?

- Ibland. Ekorren är rolig.

Ice age är ju en film, vilken är din favoritfilm?

- Harry Potter.

Skrattar du när du ser den?

- Nej.


Men, av det här lilla samtalet så kom jag på en sak. Nintendo Wii, är kanske inte någon stenåldersleksak precis. Om Simon hade vart född för nått femtiotal år sedan (eller fler) så kanske han hellre hade spelat fia med knuff eller luffarshack? Vem vet?


Man märker också på hur barn blir lätt rastlösa utan alla tekniska leksaker de har. Jag har tre småbröder som bråkar om datorn väldigt ofta om vem som ska få spela spel först osv. Och de har ändå tontals med bilar och lego att leka med. Men det är så det ser ut idag, och som jag skrev i mitt förra inlägg om datan, så är det kanske bra att lära sig hantera den så tidigt som möjligt? Vem vet?


Slutsats: Galna ekorrar i Ice Age är humor!


Dominique Sternberg

Postat av: Anonym

Ice Age är humor!

2009-01-13 @ 15:46:25

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: