Vuff, Snuff, Tuff vs Parlamentet


HAHAHAHAHAHAHA!!! Visst är det roligt, eller? Asså, egentligen så fattar jag inte. Är det jag som har dålig humor eller bara allmänt efter? Dålig humor har jag ju (enligt vissa), men jag tror inte det är det som är problemet.

Stumserier är inget för mig och speciellt inte om de är från 1954. Just den här är från ICA Kuriren den 4 mars 1954. Men vem är jag att döma en 55 år gammal dagstidningsserie? Jag menar, för 55 år sen var det kanske detta folk skrattade åt?

Idag skrattar vi åt Johan Glans, Magnus Betnér och Björn Gustafsson i Parlamentet då de drar sarkastiska skämt om veckans nyheter, eller i alla fall jag. Men om 50 år då, vad kommer ungdomar att skratta åt då? Förmodligen inte samma sorts skämt som idag. Begreppet humor är någonting som är olika för alla personer och som förändras varje år…


Max af Klercker


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: