Youthhood på Naturhistoriska riksmuseet: "The bird is the word"


Fåglar är luriga, det vet alla. Det är en allmän vetskap sedan Alfred Hitchcocks film "Fåglarna". Tur då att man inte levde för sisådär några miljoner år sedan för då fanns det fåglar... med tänder!

Denna fågel hittade jag på naturhistoriska riksmuseet i Stockholm när jag lugnt knallade runt bland dinosaurieägg och fula fiskar.

Jag började få lite sympati för de stackars dinosaurierna. Det räckte tydligen inte med att de skulle gå runt och vara rädda för varandra och meteoriter utan de var även tvungna att hålla sig undan för mördarfåglar.

Jag är glad att jag lever under 2000-talet. Då kan man i alla fall gömma sig från sådana bekymmer bakom låsta dörrar.


Postat av: Anonym

Nu kommentarsknapp!!!!

2009-11-09 @ 14:28:46
Postat av: lskjhfs

birdbird bird, the bird is the word

2009-11-10 @ 10:30:15

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: