Lättja: Lathet

Jag är det perfekta exemplaret på en lat människa. Jag orkar nästan aldrig göra någonting, och även fast jag orkar så föredrar jag att sitta i min soffa och ta det lungt. Min syn på lat är när man är kapabel till att göra vad som helst, och när man har energi till att göra något, men väljer att sitta och ta det lugnt istället. Därför förstår jag att det är en synd.

Det skulle vara en annan sak om man hade blivit tillsagd att ta det lugnt. Om man hade brutit ett ben eller lider av en jobbig sjukdom. Då har man en ursäkt till att lata sig. Men är man som jag som föredrar att chilla i min soffa än att städa mitt rum så är man bara riktigt lat.

Som sagt så gillar jag ju att lata mig i min älskade gula soffa, men är jag RIKTIGT lat så föredrar jag att ligga kvar i sängen hela dagen. Men drömmen skulle vara att ha en helt egen, skön fotölj att sitta och mysa i. Typ som den här:

Det här är en fotölj som tillverkades 1950, den är klädd i svart skinn vilket gör den riktigt stilren. Den skulle alltså passa in vart som helst! Perfekt att den har en fotpall också, för vad är en fotölj utan en fotpall? Inte alls lika mysigt utan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: