Djur och natur: Ingen skogsmänniska direkt




Jag tycker om både djur och natur. Jag älskar pälsdjur, trots att jag fortfarande är lite allergisk mot dem. Min syster har haft både hamstrar och kaniner som jag gosat med, och jag vill gärna ha katt eller hund när jag blir äldre. Jag älskar att ta promenader i grönt landskap och långa promenader i värmen är något jag tycker om.

Dock gillar jag inte denna kombination med djur i natur. Och då snackar jag inte om älgar eller björnar, utan alla småkryp och jobbiga insekter som gömmer sig där i. Jag hatar ormar, spindeldjur och alla dessa harkrankar, flugor, myggor, knott, getingar, humlor, ja, you name it. HATAR. Det är det absolut värsta jag vet och jag vet att de säkert är jätteviktiga och allt det där men jag önskar verkligen att de dog ut, så vi någon gång kan få en mysig vår och sommar utan dessa krabater.

Anledningen till varför jag valde denna lilla söta nalle i föremålsarkivet beror på att jag hellre håller mig till sådana. Lurviga och mysiga. Denna nalle är köpt på H&M år 1995 för 30:-, och Daniel Ljungkvist var den som fick nallen av sin mamma.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: