Sockersött: Lillys ask

 

När jag tänkte på socker tänkte jag också på en ask. En kopparask med strö eller en pappersask med sockerbitar.

 

Lilly Wikströms ask är ingen klassisk sockerask, och vad hon använt den till egentligen är för mig okänt. Kanske har hon förvarat smycken där? Pärlemoörhängen och ringar med diamanter.

Eller alla tänder hon tappat sen hon var sju? Noga sparat och räknat för att hålla reda på det.

Kanske har hon där gömt sitt första kärleksbrev, eller ett minne från en avliden släkting.

 

Jag minns själv hur jag hade alla mina finaste småsaker i askar när jag var liten, och tanken på att Lilly kanske har gjort samma sak är sockersöt för mig!

(Sen är ju bara namnet Lilly sött!)

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: