Min framtid: Vad jag drömmer om

 

Framtiden är ett mysterium, imorgon är en plats där allt och inget kan hända. Eftersom framtiden ännu inte har inträffat får man drömma och fantisera om den. För mig är framtiden osäker. Jag vet typ vad jag vill göra inom den snara framtiden, men om jag vågar eller har kraften att faktiskt genomföra mina drömmar vet jag inte.

Framtiden är en sådan läskig blandning av vetskap och ovetskap, men ändå finns det inget bättre än att drömma om hur framtiden kanske blir. Min dröm är att inte bli fast på ett ställe, att precis som denna plåtask för tvål, resa från ena sidan Jorden till den andra. För plåtasken var det från New York till Nyköping och för mig från Nyköping till varthän jag hamnar.

 

Många anser att man måste bestämma sig för vad man ska göra resten av sitt liv och direkt efter studenten börja studera det man planerat att bli. Att man ska redan nu veta hur man vill att framtiden som ligger ännu längre fram än framtiden ska se ut. Men om man är som jag, osäker, så tycker jag att man ska försöka hitta något i världen som man brinner för. Resa runt och träffa olika människor och uppleva olika saker som sedan kanske definierar en själv, för utan att veta exakt vem man är själv, hur kan man då veta vem eller vad man vill bli?

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: