Koll på kläder: Vill jag det?

 

Om jag skulle ha koll på min konsumtion av kläder skulle jag nog bli chockad och besviken på mig själv. Så därför frågar jag mig själv om jag vill föra en dagbok om mina klädinköp eller inte? Självklart finns det saker som man behöver såsom ett par nya skor när de gamla är sönder eller missfärgade men en ny klänning varje vecka, nä det behöver man nog inte. Härmed lovar jag att konsumera mindre och spara mer!

Men dessa mansstövlar var ganska smaskiga! De är broderade med korssöm på stramalj, svarta på botten med bland annat röda blad. Det finns ett läderband mitt bak längs skaftet. De är fodrade med vitt skinn. Stövlarna användes förmodligen av Magnus Björnstiernas far Gustaf Magnus Oskar Björnstierna som levde mellan 1847 och 1942.

 
 
Sörmlands museums projekt Koll på kläder utforskar dagens klädindustri i ett historiskt och globalt perspektiv. Vill du vara med och skriva konsumtionsdagbok? Läs mer här

Postat av: Maria

Det kan ju knappast skada att få koll på klädkonsumtionen. Om du blir besviken på dig själv har du ju möjlighet att välja att ändra dig men tycker du att det är värt pengarna så har du ju kunnat komma fram till det :)

2014-07-31 @ 08:08:06
URL: http://https://advisa.se/blogg/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: