Friherrinnan hade inga bananer: banantricket

 

"Bit för bit kan jag blotta fruktköttet, när jag äter Jamaica-bananer. Intet mer utsättes för luften än jag ett ögonblick senare förtär. Det är en konst att utan hjälp av kniv och assiett äta en banan graciöst och vackert. Men det går utan att röra fingrarna vid fruktköttet. En annan god sak är, att man behöver inte riskera att söla med sig eller få fläckar på kläderna."

 

Detta stod på en affisch i utställningen "Friherrinnan hade inga bananer" på Nynäs. Vad som slog mig då var att författaren förmodligen inte visste om det fantastiska banantricket då hen säger att det är en konst att utan hjälp av kniv och assiett äta en banan graciöst och vackert. Hade jag läst detta för tre år sedan hade jag hållit med. Men för inte så länge sedan så lärde jag mig banantricket!

Banantricket är det hjälpmedel som kommer att göra så att vem som helst kan äta en banan graciöst - utan kniv och assiett. Vad är banantricket då undrar ni säkert? Jo, banantricket är ett nytt sätt att öppna bananen som kommer vända upp och ner på hela eran värld. Hur gör man? Jo man vänder bananen så att skaftet, där man vanligtvis skulle försökt öppna bananen från, är neråt. Sedan trycker man på varsin sida på toppen av bananen, den där lilla bruna delen, och sedan delas bananen och du kan enkelt dra bort skalet och blotta fruktköttet. Skaftet som man tidigare försökt öppna bananen ifrån blir nu ett handtag och bananen blir enklare än någonsin att äta!

 

Funfact: Bananen är faktiskt ett bär, mindblow!

 

 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: