Som ett barn: det blivande människosläktet

 

 

Om jag var ett barn, men hade samma insikt då som nu, skulle jag vara mycket tacksam över allt och njuta till fullt. Barn hör himmelriket till, de är aktade och älskade. De är det blivande människosläktet. Jag skulle njuta av naturen och ägna mig åt det som för mig var nyttigast och roligast. Jag skulle ha förmånen att kunna bli påträdd de små sandalerna som bilden visar. De mycket gulliga barnskorna gjorda i skinn med knäppning över vristen med rem och spänne. En klackhöjd på 10 mm och storleken 22. Dessa har Clara Thufvesson från Stockholm skänkt till Sörmlands Museum.

Mina skor har nu dubbla storleken, högre klack och inte det lika gulliga utseendet. Ett barn kan jag dock i vissa fall betrakta mig som. Jag njuter av de dagar som kommer. Jag känner mig omtyckt och aktad. Jag kan ägna mig åt det som passar mig bäst och jag är fortfarande det blivande människosläktet.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: