Speciellt intresse: Choklad


Mitt speciella intresse, som är sådär typiskt mig och som beskriver mig lite extra bra är min svaghet för sötsaker och framförallt choklad i stooora mängder. Jag älskar ju choklad i alla möjliga former och smaker, det är något jag inte riktigt kan släppa och inte heller få nog av. Mina godiskvällar består mest utav choklad, det är sjukt vilket kärlek jag har till den. Gillar också att mixtra med just detta – vilket resulterar ett intresse för bakning. Jag älskar att testa på nya saker att baka och framförallt se vad som faktiskt passar ihop. Sedan om det blir lyckat alla gånger är ju en annan femma. Men jag älskar att baka, speciellt när det innehåller choklad.

Då tyckte jag denna spis som gavs in till museet från Bengt Olsson i Malmköping passade väldigt bra in, för det är ju lite svårt att baka utan en spis och ugn. Den är gjord utav plåt och trä vilket är lite speciellt till skillnad från idag. Sen ser också helt annorlunda ut om man jämför med dagens. Det är bland det roligaste med gamla saker – att se hur de utvecklats. Men detta gjorde verkligen så jag tänkte på mitt lilla intresse som innefattar bakning. Jag tycker det är riktigt kul och det är ännu roligare att baka till folk, sedan får man väl mest hoppas på att de uppskattas och går att äta, skämt å sido.

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: